پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۲۴

اشدری :

طرح اعضای شورا به صورت لایحه ارایه شود/ اعطای امتیازات تشویقی برای استفاده از پارکینگ خودروهای سنگین ناحیه دانش

اگر قرار باشد هر کاری که به نفع شهروندان است، به شهرداری ارجاع شود و شهرداری پاسخ گویی دیر هنگام داشته باشد، قطعاً آسیب این تأخیر در ابتدا به خود مدیر شهری برمی‌گردد و در وهله بعد به اذهان عمومی و امید آفرینی در سطح جامعه آسیب می‌زند.

فاطمه اشدری رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد بار دیگر خواستار توجه شهرداری به طرحهای شورا شد و اظهار کرد: همه طرح‌های شورای شهر قزوین طرح‌های شهری و مردمی به شمار می‌روند و شهردار هم باید طبق قانون درباره این طرح‌ها جواب مکتوب به شورای شهر اعلام کند.
 
وی در بخش دیگری از جلسه درطرح دیدگاه خود پیرامون لوایح عملیات پیاده روسازی شهر گفت: شهرداری باید قبل از هر گونه اقدامی نسبت به بازدید میدانی اقدام نماید و همچنین قبل از تصویب نهایی طرحها حتما آن را به اطلاع مشاور شهردار در امور مناسب سازی برساند.
 
اشدری افزود: سازمان خدمات طراحی و حوزه عمرانی باید قبل از اجرای طرحهای حوزه پیاده روسازی ومناسب سازی شهری طرحها را با نظر آقای رجبی مشاور امور مناسب سازی شهردار هماهنگ کنند.
 
 رییس کمیسیون بانوان شورا در ادامه جلسه پیرامون لایحه اجاره پارکینگ خودروهای سنگین در شهرک دانش گفت:یکی از معضلات امروز دانش و ناصرآباد پارک خودروی سنگین در معابر و کوچه ها و ایجاد آلودگی صوتی و بصری در این ناحیه است که البته با حمایتهای شورا پارکینگ خودروهای سنگین در این ناحیه احداث شد. در فاز دوم امکانات رفاهی از جمله تاکسی تلفنی و سرویس بهداشتی مناسب و اسکان موقت برای رانندگان  در نظر گرفته شود.
 
 وی خواستار مشوقها و امتیازات برای کسانی که از این پارکینگ استفاه می کنند شد و افزود: شهرداری باید برای افراد ساکن در این ناحیه که خودروی سنگین دارند امتیازات و مشوقات لازم را ارایه دهد تا شاهد حل معضلات ناشی از پارک خودروی سنگین در معابر این ناحیه باشیم .
 
 این عضو شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد: همچنین لازم است تا پلیس راهور نیز تمهیدات لازم را برای استفاده رانندگان خودروهای سنگین از پارکینگ فراهم نماید وافرادی که از این اقدام سرباز می زنند را اعمال قانون کند.
 
 اشدری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تاثیر امنیت شغلی در ترغیب جوانان به امر ازدواج گفت: این موضوع بسیار حائز اهمیت و در اولویت است ، حتی مهم تر از امتیازات تشویقی فرزند آوری.  چراکه به لحاظ عدم امنیت شغلی جوانان (زوج) کمتر از شرایط اولیه  ازدواج  برخوردارند و شغل ثابت زوج موجب اعتماد زوجه در تامین معیشت و مسکن می شود ،لذا با پیشنهاد آقای چگینی مبنی بر تبدیل وضعیت نیروهای فصلی به شرکتی درصورت عقد آنها در سال جاری موافقم و می توانیم این موضوع را به صورت طرح به شهرداری ارایه کنیم .
 
 رییس کمیسیون بانوان در ادامه با اشاره به شهادت محمدجواد چگینی آتش‌نشان قزوینی اظهار کرد: همه می‌دانیم اتفاقات ناگواری برای خانواده این شهید خدمت پیش آمد، براین اساس خانواده این شهید نامه‌ای از شهرداری و شورای شهر می‌خواستند تا ایشان به عنوان شهیدخدمت محسوب شود، اما دستگاه متولی این کار را انجام نداد، ولیکن قطعاً محمدجواد چگینی شهید خدمت محسوب می‌شود.
 
 اشدری با بیان اینکه باید از خانواده این آتش نشان حمایت شود، خاطر نشان کرد: خانواده شهدای خدمت حداقل باید از طریق دستگاهی که شهیدشان در آن دستگاه خدمت می‌کرده،  بتوانند ارتزاق کنند و مورد حمایت قرار گیرند لذا همسر  آتش‌نشان  شهید ، بسیار فروتن و متواضع است و اظهار  می دارد ،که اگر مشغول به کار شود، توقع نخواهد داشت شهرداری قزوین چیزی به خانواده‌اش ببخشد و با کم‌ و کسری‌های بعد از شهادت همسرش کنار می‌آید.
 
 این عضو شورای اسلامی شهر قزوین خواستار پیگیری درخواست همسر شهید آتش نشان توسط  شهرداری قزوین شد و بر لزوم هر گونه حمایت و مساعدت به خانواده شهید چگینی  تاکید کرد.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط