یکشنبه ۱۳۹۳/۰۷/۰۶

استاندار بر اجراي طرح خيابان شهيد انصاري شرقي قزوين تاكيد كرد

استاندار بر اجراي هرچه سريع تر طرح خيابان شهيد انصاري شرقي در قزوين تاكيد كرد.

 

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري قزوين، مرتضي روزبه پس از بازديد طرح خيابان انصاري شرقي در سخناني بيان کرد:  طرح خيابان انصاري شرقي با زندگي مردم گره خورده است فلذا بايد تكليف مردم مشخص و بطور شفاف دراين زمينه اطلاع رساني کرد.
وي افزود: خود ما بچه اين شهر و با مناطق و محلات مختلف آن آشنا هستيم فلذا تصميم درستي مي توانيم در اين زمينه بگيريم .
استاندار قزوين با تاکيد بر اينکه متاسفانه از يك فقر جامع نگري در طرح ها و مطالعات شهري رنج مي بريم." در ادامه گفت: بايد تكليف يک موضوع را در اين پروژه مشخص كنيم و به اين سوال اساسي پاسخ بدهيم که آيا بافت را با مردم و براي مردم مي خواهيم و يا بالعکس؟
وي يادآور شد: قزوين شهري تاريخي است و اگر بافت را با مردم مي خواهيم، راهکارش در پيش گرفتن مسيري كه مي رويم نيست و اين مسير غلط است ، چون در شرايط موجود با توقف کارها و در پيش گرفتن موضع انفعال به واقع داريم مردم آزاري مي كنيم.
استاندار افزود: فرسايشي شدن كارها و طولاني شدن طرح تملك يك واقعيت تلخي است كه در نظام شهرسازي داريم و در حال حاضر با رفتار و عملكرد خود و شكل اجراي اين طرح ،مردم سختي مي كشند و از روند کار رضايت ندارند.
وي با بيان اينکه " از سبك و سياق حفظ و نگهداري سراي سعدالسلطنه و بازار وزير هيچ وقت رضايت نداشته ام، چون آن بافت را بدون مردم حفظ كرده ايم در حاليكه ارزش اين بافت زماني است که توسط خود مردم حفظ مي شد" در ادامه تصريح کرد: الان در بافت هاي تاريخي عرصه بر مردم تنگ شده و زمينه مطلوب زندگي براي مردم فراهم نيست و حق حيات طبيعي از مردم سلب شده است درحاليكه واقعيت هاي زندگي مردم ر شرايط جديد تغيير كرده که بايد براي آن چاره انديشي کرد.
استاندار ادامه داد: واقعيت زندگي امروز با گذشته فرق كرده و اين واقعيت را بايد مديريت كرد.
وي يادآور شد: اگر واقعيت هاي زندگي را در گذشته به درستي و با تدبير ، مديريت مي كرديم امروز خودشان را بر ما تحميل نمي كردند و ما را در يك موقعيت انفعالي قرار نمي دادند.
استاندار افزود: در خصوص اين طرح نبايد جنگ زرگري راه بياندازيم و بحث ما صرفا" به طرح خيابان شهيد انصاري محدود نمي شود بلکه اساس بحث ما اصلاح تفكر با هدف نجات مردم از اين وضعيت است.
وي افزود: سياست هاي انقباضي در برخورد با بافت هاي تاريخي مردم را اذيت و نگران کرده است و مديران بايد با حضور در بين مردم در اين مناطق و برگزاري جلسات مشترک به رضايت مردم بيانديشند و از منظر مردمي كه در اين مناطق سكونت دارند درخصوص ابن طرح تدبيرو تصميم گيري كنند.
استاندار افزود: طرح خيابان انصاري شرقي بايد با يك نگاه واقع بينانه پيش برود و کارها با سرعت اجرايي شود و شوراي عالي معماري و شهرسازي نيز بايد واقعيت ها شرايط زندگي مردم در اين محلات و مناطق را در نظر بگيرد.
وي خاطرنشان کرد: درحال حاضر يک فرصت طلايي در اختيار داريم كه گره هاي كور قزوين را باز كنيم و ميراث فرهنگي بايد براساس فضا و واقعيات زندگي مردم در اين محلات راه را براي اجراي اين طرح هموار و باز کند.
استاندار بيان داشت: كار استاندار اين است كه نگاه ميراث فرهنگي، راه و شهرسازي و مردم را در كنار هم قرار دهد و اقدام به يك تصميم گيري و نتيجه گيري کند به همين خاطر در حفظ بافت سنتي و تاريخي نبايد پليسي برخورد کرده و به دور اين آثار صرفا" يک حصاري بكشيم بلكه فضاي بافت بايد با مشارکت و همراهي مردم زنده باشد که در اين زمينه مديريت ارشد استان آمادگي دارد تا از طرح هاي ميراث فرهنگي درخصوص بافت هاي تاريخي و اجراي آنها به صورت آزمايشي در قزوين حمايت کند.
گفتني است؛ در اين بازديد معاون امورعمواني استاندار،مديران کل ميراث فرهنگي ،گردشگري و صنايع دستي،راه و شهرسازي، شهردار قزوين و رييس شوراي اسلامي شهر قزوين و جمعي از مديران شهري و حوزه ميراث فرهنگي استاندار را همراهي مي کردند.
پايان پيام
 

 

تصاویر مرتبط