دوشنبه ۱۳۹۳/۰۶/۰۳

بردار شهيد جمشيدي:

برادرم با نماز به مقام شهادت رسيد

جمعي از مديران شهري قزوين با خانواده شهيد محمد (حبيب) جمشيدي ديدار و گفتگو کردند.

 

جمعي از مديران شهري قزوين با خانواده شهيد محمد (حبيب) جمشيدي ديدار و گفتگو کردند.
جمعي از اعضاي شوراي اسلامي شهر و مديران شهري قزوين با خانواده شهيد محمد(حبيب) جمشيدي ديدار و گفتگو کردند.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ برادر شهيد جمشيدي در اين ديدار گفت: برادرم با نماز متحول شد و با همان نماز خواندنش به مقام شهادت رسيد.
مادر اين شهيد نيز گفت: قرار بود براي پسرم به خواستگاري برويم و با توجه به اينکه سرش را تراشيده بود به شوخي گفت بگذاريد موهايم درآيد تا بعد؛ که شهيد شد.
حسين صلح جو، يکي از همرزمان شهيد نيز گفت: در محله ملک آباد 6 نفر با هم خيلي رفيق بودند که در کربلاي 4 شهيد شدند.
وي درباره شهادت محمد جمشيدي نيز گفت: محمد بيسيم چي بود که خمپاره اي به او اصابت کرد و دست و پاهايش قطع شد و از ناحيه صورت جراحت زيادي داشت که بعد از يک ساعت شهيد شد.
علي صادقي نيارکي، عضو شوراي اسلامي شهر قزوين نيز گفت: امروز به واسطه شهدا کشور از امنيت بالايي برخوردار است.
محمد جمشيدي، يازدهم بهمن 1341 در شهر قزوين به دنيا آمد. پدرش هادي خواربارفروش بود و مادرش مرحمت‌خانم نام داشت تا دوم راهنمايي درس خواند. او نيز خواربارفروش بود. از سوي بسيج در جبهه حضور يافت. پنجم دي 1365 در ام‌الرصاص عراق بر اثر اصابت ترکش به دست و پا، شهيد شد. مزار او در گلزار شهداي زادگاهش واقع است.
 
وصيت
بسم الله الرحمن الرحيم
 «انا لله و انا اليه راجعون» (بقره/???)
بازگشت همه به سوي خداست
با سلام و درود بر رهبر عالم بشريت حضرت ولي العصر امام زمان (عج‌اله) و نايب بزرگوارش امام عزيز خميني کبير و با درود بيکران به گلگون کفنان کربلاي ايران و تمامي رزمندگان. خدمت خانواده عزيز و گرامي!
 سلام عليکم: پس از عرض سلام خواستم مانند همه رفتگان از اين دارفاني چند جمله به عنوان وصيت بنويسم.
 به نام خدا و به ياد خدا و براي خدا امر رهبر کبير انقلاب اسلامي ايران که فرموده: «هر کس مي‌تواند بايد به جبهه برود و هر کس که نمي‌تواند به جبهه برود در پشت جبهه کمک کند» شما بايد خون شهيدان‌مان را در نظر بگيريم و نگذاريم پايمال بشود البته هر کس به توان خود مي‌تواند به جبهه حق عليه باطل برود و در راه خدا جهاد کند البته يکي مي‌تواند با جان خود در راه خدا جهاد کند و برادران مي‌توانند با درس خواندن خود در سر کلاس درس و شرکت در مجالس پرشکوه جهاد کنند و روح خانواده شهدا را شاد کرده.
پدر و مادر عزيزم! اميدوارم که مرا ببخشي که من حرف شما را گوش نکردم و به جبهه آمدم چون که پدر و مادر من هم يک وظيفه‌اي که در دوشم افتاده بايد انجام مي‌دادم و سنگرها را خالي نبايد بگذاريم. پدر و مادر و برادران و خواهران و پسرعموها و تمام فاميلها و تمام دوستان عزيزم! اميد است که شهادت من باعث افتخار خانواده عزيزم باشد و براي من هيچ گونه جاي نگراني نباشد و ناراحت و آزار مرا ندهي چون که من به آرزوي خود رسيدم مانند تمام شهداي که به آرزوي‌شان رسيده‌اند خانواده عزيز من مي‌خواهم که براي من يک مجلس بسيار بسيار ساده برپا کني.
در حجله‌ي عشق بر کفن بايد رفت/ دلسوخته پاره پاره تن بايد رفت برادرم اميد است که سلاح مرا به زمين نگذاري.
خصوصي لطفاً به غير از خانواده‌ام کسي آن را نخواند.
 محمد جمشيدي
 

 

تصاویر مرتبط