دوشنبه ۱۳۹۳/۰۵/۲۷

آگشته، معاون طرح و برنامه شهرداري قزوين خبر داد؛

تهيه و تنظيم پيش نويس بودجه شهرداري قزوين

تهيه و تنظيم پيش نويس بودجه شهرداري قزوين توسط اداره بودجه معاونت طرح و برنامه شهرداري قزوين در حال انجام است.

 

سعيد آگشته، معاون طرح و برنامه شهرداري قزوين گفت: تهيه و تنظيم پيش نويس بودجه شهرداري قزوين توسط اداره بودجه معاونت طرح و برنامه شهرداري قزوين طي برگزاري جلساتي با حضور معاونت‌ها و ادارات مرتبط با رعايت اصول بودجه نويسي، سياست هاي عمومي کشور و قوانين و مقررات بودجه اي ابلاغي در حال انجام است.
به گزارش روابط عمومي معاونت طرح و برنامه شهرداري قزوين؛ آگشته افزود: برابر ماده 26 آئين‌نامه‌هاي شهرداري‌ها،مسئوليت تنظيم بودجه شهرداري، نظارت برحسن اجراي آن و تنظيم و تفريغ بودجه به عهده شهردار و مسئول امور مالي است که اين وظيفه در شهرداري قزوين به اداره بودجه محول شده است.
وي بيان کرد: جلسات نهايي تهيه و تنظيم پيش‌نويس بودجه با حضور شهردار و مسئولان مربوطه برگزار مي شود که اين اولويت دهي به برنامه‌ها مطابق با وضع مالي شهرداري در اين جلسات مقرر و تصميمات نهايي در يک دفتر پيشنهادي به شوراي شهر ارسال مي گردد که طي بررسي کميسيون هاي مختلف، صحن علني شورا و رايزني اعضاي شوراي شهر نسبت به تصويب نهايي بودجه اقدام مي‌شود.
آگشته ثبت و ضبط بودجه مصوب در سامانه شهرداري ها و دهياري هاي کشور را نيز مرحله بعد براي روند تهيه بودجه دانست و تصريح کرد: پس از ارائه مصوبه بودجه در سامانه شهرداري ها بايد به استانداري ارسال و دفاع و پاسخگويي لازم در اين‌ باره صورت پذيرد که اين موضوع سالانه 3 بار در سال و هر بار در 3مرحله تهيه تفريغ بودجه سال گذشته، تدوين اصلاح يا متمم بودجه سال جاري و تدوين بودجه سال آينده انجام مي شود.
اين مقام مسئول پايش بودجه را يکي ديگر از وظايف اداره بودجه برشمرد و خاطر نشان کرد: در راستاي جلوگيري از انحرافات احتمالي در بودجه مصوب، همکاري درباره ارائه لوايح و پيشنهادات به شوراي شهر در گنجاندن رديف‌هاي بودجه جديد و حذف مواردي از رديف هاي بودجه و افزايش و کاهش در آن‌ها از جمله موارد پايش بودجه به شمار مي‌رود.
وي برنامه پيوست بودجه ابلاغ و روکش بودجه را از سوي شوراي شهر اقدامي مثبت ارزيابي و تصريح كرد: هر سال شوراي شهر در يک اقدام مثبت و در برنامه اي که آن را روکش بودجه مي نامند نظرات اعضاي شورا و نقطه نظراتي که در حين رسيدگي بودجه پيشنهادي در زمان تصويب مد نظر بوده را به شهرداري اعلام کرده و در جلساتي با حضور معاونان مرتبط و مسئولان مستقيم اجراي پروژه ها پيگيري هاي لازم درباره اجرا صورت مي گيرد.
اين مقام مسوول اضافه کرد: اجرايي شدن آن‌ها پيگيري مي شود که اين جلسات در سال جاري طي برنامه اي زمان بندي شده در حال اجراست و تا پايان شهريور ماه سال جاري رسيدگي هاي لازم صورت مي گيرد.
وي گفت: اين پيگيريها در راستاي اجرايي کردن يکي از اهم وظايف شوراي اسلامي شهرها، يعني نظارت بر بودجه و همچنين نظارت بر مصوبات شوراي شهر صورت مي گيرد.
 پايان پيام

تصاویر مرتبط