چهارشنبه ۱۳۹۳/۰۳/۰۷

نصرتي، شهردار قزوين:

کارگروه قزوين+20 با نگاه جديدتر فعاليت خود را ادامه مي‌دهد

فعاليت دوره پنجم کارگروه قزوين+20 با نگاه جديدتر و تغييرات اساسي در روند کار آغاز خواهد شد.

 

شهردار قزوين گفت: فعاليت دوره پنجم کارگروه قزوين+20 با نگاه جديدتر و تغييرات اساسي در روند کار آغاز خواهد شد.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ مسعود نصرتي در جلسه آغاز فعاليت دوره پنجم کارگروه قزوين +20 با تشکر از حضور و فعاليت اعضاي 4 دوره قبل کارگروه قزوين +20 افزود: حضور کارشناسان و متخصصان در کارگروه قزوين + 20 و بررسي مشکلات شهر قزوين براي شهروندان يک دلگرمي است که در تصميم گيري هاي مديريت شهري تاثيرگذار هستند.
اين مقام مسوول اظهار کرد: حضور کارشناسان و متخصصان در کارگروه قزوين + 20 باعث شد تا خطاهاي تصميم گيري در مديريت شهري کاهش يابد و با نگاه کارشناسي تر به توسعه شهر ادامه دهيم.
نصرتي تصريح کرد: در دوره جديد فعاليت کارگروه قزوين + 20 اعضاي شوراي ادواري حضور خواهند داشت که با انتقال تجربيات خود اهداف مديريت شهري پيگيري خواهد شد.
شهردار قزوين با بيان اينکه در چهار دوره قبل فعاليت کارگروه قزوين +20 تمامي مصوبات تدوين و در قالب کتابچه تکثير شده است، ذکر کرد: در کارگروه قزوين +20 افراد تاثيرگذار و بر اساس شخصيت حقيقي حضور دارند.  
اين مقام مسوول عنوان کرد: در دوره جديد فعاليت کارگروه قزوين +20 از ترکيب جديد دعوت شده است و فعاليت در دوره جديد متفاوت تر از گذشته است.
نصرتي گفت: کارگروه قزوين +20 در بين مسوولان استاني و شهري به رسميت شناخته شده است و استقبال خوبي از طرف مسوولان شده است که اين مهم نشان مي دهد که کارگروه قزوين +20 از جايگاه با ارزشي برخوردار است.
شهردار قزوين اظهار کرد: يکي از رويکردهاي فعاليت کارگروه قزوين +20 در دوره جديد موضوع مجمع جهاني شهر اسلامي مي باشد چراکه با تاسيس دبيرخانه اين مجمع در شهر قزوين آينده اين شهر متفاوت تر خواهد شد و همچنين تلاش خواهد شد تا قزوين به عنوان الگوي شهر اسلامي معرفي شود.
اين مقام مسوول بيان کرد: براي تبديل شهر قزوين به عنوان الگوي شهر اسلامي در ابتدا ساختار فيزيکي اين موضوع و بعد هم موضوعات فرهنگي بررسي خواهد شد.
نصرتي ادامه داد: در محلات شهر قزوين در کنار بوستان هاي محلي مساجد محلي به متراژ 150 تا200مترمربع احداث خواهد شد.
شهردار قزوين گفت: موضوع ساماندهي امام زاده هاي شهر قزوين با نگاه فرهنگي و با يک همت استاني به طور جدي در حال پيگيري است و اين مهم يکي از موضوعات مديريت شهري و تاثيرگذار براي الگو کردن شهر قزوين به عنوان شهر اسلامي است.
اين مقام مسوول گفت: جذب سرمايه گذار همچنان در شهر قزوين ادامه دارد و در اين کارگروه نيز به اين موضوع پرداخته خواهد شد.
نصرتي افزود: در دوره جديد فعاليت کارگروه قزوين +20 در جلسات با موضوعات مختلف از صنف هاي مختلف به نمايندگي از شهروندان دعوت خواهد شد تا انتظارت شهروندان هم در اين جلسات مطرح شود.
در ادامه نيز برزگر مشاور هماهنگي شهردار گفت: براي تحول شهر قزوين 20 اولويت محوري با تعداد متنابهي پروژه در ذيل هر يك از محور ها تعريف شده است که با مديريت متحد شهري تحقق آن دنبال مي شود.
وي افزود: در چهار دوره گذشته کارگروه قزوين + 20 تاکنون 113جلسه در 2 کارگروه تخصصي تشکيل شده است.
برزگر گفت: آئين نامه کارگروه قزوين + 20 توسط اعضاي کارگروه تدوين شده است و در دوره جديد يک بار ديگر محورهاي 20 اولويت مورد ارزيابي قرار خواهد گرفت.
علي حسن ظاهري رئيس کارگروه قزوين + 20 در 4 دوره گذشته نيز بيان کرد: اين کارگروه از سال 88 با اولويت بندي، 20محور پروژه را در يک بازه زماني 5 تا 7 سال جهت بهره برداري تعريف کرده است.
وي افزود: همه مصوبات اين کارگروه مکتوب شده است تا در آينده تکميل و قابل بهره برداري باشد.
ظاهري اظهار کرد: با توجه به جايگاه قزوين بايد با دقت بيشتر مسائل مديريت شهري دنبال شود.
در پايان اين نشست اعضاي حاضر در جلسه نيز نظرات خود را براي شروع فعاليت دوره جديد کارگروه قزوين +20 بيان کردند.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط