شنبه ۱۳۹۳/۰۳/۰۳

نصرتي؛ شهردار قزوين خبر داد؛

معرفي پنج شهر ايران به مجمع جهاني شهر اسلامي

پنج شهر از ايران براي عضويت و حضور در مسابقه براي مجمع جهاني شهر اسلامي از نگاه محيط زيست انتخاب مي‌شوند.

 

رئيس مجمع جهاني شهر اسلامي و شهردار قزوين گفت: پنج شهر از ايران براي عضويت و حضور در مسابقه براي مجمع جهاني شهر اسلامي از نگاه محيط زيست انتخاب مي‌شوند.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ مسعود نصرتي در نشست تخصصي روساي شوراهاي اسلامي شهرداران و مديران کل حفاظت محيط زيست در ارتباط با مسير راه سبز و شهرهاي منتخب براي مجمع جهاني شهر اسلامي در نگاه محيط زيست از استان‌هاي تهران، البرز، گلستان، کرمانشاه، کردستان، مرکزي، زنجان، همدان، گيلان و مازندران افزود: بعد از انتخاب پنج شهر براي عضويت و حضور در مسابقه براي مجمع جهاني شهر اسلامي براي اين شهرها اطلس شهر تهيه خواهد شد.
وي به برگزاري مسابقه انتخاب شهر اسلامي در شهر قزوين بيان کرد: در اين مسابقه 13 شهردار نمونه و 13 شهروند نمونه، 13 مجري نمونه و 13 مشاور نمونه انتخاب خواهد شد.
نصرتي با بيان اينکه جايزه اين مسابقه 250هزار دلار مي‌باشد و بخش اعظم آن توسط بانک شهر تامين اعتبار شده است، تصريح کرد: شهرهاي منتخب براي شرکت در مسابقه انتخاب شهر اسلامي اقدامات و عملکردهاي خود را طبق شاخص‌هاي تعريف شده ارائه مي‌دهند.
شهردار قزوين اظهار کرد: اين مسابقه 19 آبان امسال در شهر قزوين داوري مي‌شود.
رئيس مجمع جهاني شهر اسلامي اظهار کرد: تلاش خواهد شد تا از ايران چند شهر به عنوان شهر نمونه انتخاب بشوند.
وي با اشاره به اينکه سال گذشته نخستين مجمع جهاني شهرهاي اسلامي در شهريور ماه با 138 مهمان خارجي با همراهي سازمان ملل و اسکان بشر برگزار شده است، بيان کرد: نتيجه پايان اين اجلاس يک مصوبه 13 بندي بود که برگزاري مجمع جهاني شهرهاي اسلامي هر دو سال يک بار در يک کشور يکي از مصوبات بود که قرار شده در آينده اين مجمع در شهر بغداد و کاظمين برگزار شود.
شهردار قزوين ايجاد دبيرخانه مجمع جهاني شهرهاي اسلامي اين مجمع در ايران و شهر قزوين و اعطاي جايزه شهر اسلامي که بخش زيادي از ديگر بندهاي مصوب اين مجمع عنوان و بيان کرد: تهيه اطلس شهرهاي اسلامي با همراهي سازمان ملل از مصوبات ديگر اين مجمع بود.
رئيس مجمع جهاني شهر اسلامي گفت: از زمان برگزاري اجلاس در قزوين تاکنون توانستيم اساسنامه اين مجمع را با مصوبه سازمان ملل ابلاغ و همچنين جايزه جهاني 250 هزار دلاري را تامين مالي کنيم.
وي با اشاره به اينکه با 203 شهر براي عضويت در مجمع جهاني شهرهاي اسلامي مکاتبه شده است، خاطرنشان کرد: در روزهاي گذشته با مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران، اين شهر عضو اين مجمع شده است.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط