سه‌شنبه ۱۳۹۳/۰۲/۳۰

ميزاني، معاون ترافيک شهرداري قزوين؛

خيابان خيام قزوين از اول تيرماه پياده راه مي‌شود

با هدف حل مشکلات ترافيکي و تأمين ايمني تردد عابران پياده، خيابان خيام از چهار راه شهرداري تا سه راه خيام تبديل به پياده راه مي شود.

 

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: با هدف حل مشکلات ترافيکي و تأمين ايمني تردد عابران پياده، خيابان خيام از چهار راه شهرداري تا سه راه خيام تبديل به پياده راه مي شود.
به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين؛ وهاب ميزاني افزود: اجراي اين طرح موجب حذف گره‌هاي ترافيکي در مسير خيابان هاي خيام و طالقاني و هدايت تردد وسايل نقليه به خيابان شهرداري مي‌شود.
ميزاني گفت: اجراي اين طرح بر اساس مطالعات جامع حمل و نقل و ترافيک شهر قزوين و با توجه به تأکيدات استاندار و شهردار در دستور کار قرار گرفته است.
وي زمان اجراي اين طرح را اول تيرماه سال جاري اعلام و تصريح کرد: امسال براي اعمال محدوديت، مسدود کردن مسير و مديريت منطقه اجراي طرح،3 ميليارد ريال اعتبار اختصاص يافته است.
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري خاطر نشان کرد: مرحله دوم اجراي اين طرح شامل مناسب سازي مسير و ايجاد سيماي بصري مناسب است که در سال آينده و با اختصاص بودجه جداگانه اجرا مي شود.
اين مقام مسئول با بيان اين مطلب که تمهيدات لازم براي اجراي هرچه بهتر اين طرح انديشيده شده است، گفت: با وجود پارکينگ هاي الغدير و سرچشمه در محدوده مذکور،مشکلي براي پارک خودروها وجود ندارد و با پايان يافتن عمليات عمراني مجتمع البرز بر ظرفيت جايگاه هاي توقف خودروها در اين منطقه افزوده مي شود.
وي در خصوص اقدامات و برنامه ريزي هاي صورت گرفته در راستاي اجراي پياده راه کردن خيابان خيام بيان کرد: با شناسايي ساکنين محله و کنترل تردد خودروها بسترهاي لازم براي اجراي هر چه بهتر اين طرح فراهم مي شود.
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري خاطر نشان کرد: پياده راه کردن خيابان امام خميني (ره) مقابل سراي سعدالسطنه نيز در مطالعات جامع حمل و نقل و ترافيک گنجانده شده است که با اتمام عمليات عمراني خيابان شهيد انصاري در دستور کار مديريت شهري قرار خواهد گرفت.
وي با اشاره به تجارب موفق شهرهاي دنيا در زمينه پيادهراه‌ها بر نقش موثر آنها در تأمين سلامت و ايمني شهروندان تأکيد و تصريح کرد: شهر بوردو در فرانسه از نمونه هاي بارز و موفق وجود پياده راه ها است که اين امر بر جذابيت اين شهر افزوده است.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط