پنجشنبه ۱۳۹۳/۰۲/۲۵

نصرتي، شهردار قزوين خبر داد؛

انتقال تجربيات در برگزاري اجلاس جهاني شهر اسلامي بغداد

در نشست تخصصي بين مديران بانک شهر، اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين، مديران شهرداري قزوين و مديران شهرداري بغداد، مذاکرات سرمايه گذاري بانک شهر در شهر بغداد براي هماهنگي برگزاري اجلاس جهاني شهر اسلامي انجام شد.

 

در نشست تخصصي بين مديران بانک شهر، اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين، مديران شهرداري قزوين و مديران شهرداري بغداد که به ميزباني و همت شهرداري قزوين برگزار شد، مذاکرات سرمايه گذاري بانک شهر در شهر بغداد براي هماهنگي برگزاري اجلاس جهاني شهر اسلامي انجام شد.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ همچنين در اين نشست تخصصي که برنامه ريزي آن توسط شهرداري قزوين صورت گرفته بود، مسعود نصرتي رئيس مجمع جهاني شهرهاي اسلامي زمينه مذاکرات بانک شهر با مديران شهرداري بغداد براي افتتاح شعبه بانک شهر در شهر بغداد و سرمايه گذاري بانک شهر در شهر بغداد براي هماهنگي برگزاري اجلاس جهاني شهر اسلامي فراهم کرد.
مسعود نصرتي شهردار قزوين و رئيس مجمع جهاني شهرهاي اسلامي در اين نشست گفت: تاکنون ارتباط شهرداري قزوين با شهرداري بغداد در زمينه توسعه شهري موفق و قابل توجه بوده اين روند ادامه پيدا خواهد کرد.
وي افزود: ارتباط شهرداري قزوين با شهرداري بغداد در زمينه توسعه شهري از نظر بنده ارزشمند است.
شهردار قزوين اظهار کرد: هدف از برگزاري اين نشست تخصصي انتقال تجربيات به شهرداري بغداد در برگزاري مجمع جهاني شهرهاي اسلامي و انجام مذاکرات بين بانک شهر و شهرداري بغداد مي باشد.
نصرتي بانک شهر را يکي از حاميان برگزاري مجمع جهاني شهر اسلامي و اصلي‌ترين حامي جايزه شهر اسلامي دانست و افزود: شهرداري قزوين تجربه‌هاي خود را در برگزاري مجمع جهاني شهر اسلامي به شهرداري بغداد انتقال خواهد داد.
وي گفت: برگزاري مجمع جهاني شهر اسلامي در 9 شهريور 92 با حضور ميهمانان داخلي و خارجي و کشورهاي اسلامي يک جهش خوبي براي معرفي قزوين در سطح بين المللي بود که از اين ظرفيت به خوبي استفاده شد و اميدواريم شهرداري بغداد بتواند از اين تجربيات به خوبي استفاده کند.
نصرتي گفت: در اين اجلاس بررسي شد که شهر اسلامي چگونه از مسير خود دور شده و براي بازگرداندن شهر به فضاي اسلامي بايد چه کار کرد.
وي با تصريح اينکه اين اجلاس بايد هنرمندانه و با تمام دقت برگزار شد، گفت: در اين اجلاس علماي ديني و کارشناسان معماري و شهرسازي از سراسر شهر هاي اسلامي دنيا در کنار هم حضور يافتند تا بتوانند با همفکري سکونت در شهرها را با معماري اسلامي احياء کنند.
شهردار قزوين با بيان اينکه انتخاب قزوين به عنوان ميزبان اين اجلاس بر اساس داشتن تاريخ و فرهنگ غني است، گفت: بر اساس اسناد و شواهد علماي سني و شيعه بسياري در شهر قزوين زندگي مي‌کردند و همچنين قزوين داراي مکتب معماري اسلامي خاص است و بر اين اساس شهر قزوين به عنوان ميزبان نخستين اجلاس جهاني شهر اسلامي انتخاب شده است.
وي اضافه کرد: با آسيب شناسي دقيق و کارشناسي، اين مهم با يک نگاه اجرايي و با همراهي همه گروه‌ها اهم از دانشگاه‌هاي علوم ديني، حوزه‌هاي علميه، دانشگاه‌هيان و شهرداران در اين اجلاس معيارهاي دقيق و اصولي تعريف خواهد شد.
شهرداري قزوين بيان کرد: تقاضاي شهرداري قزوين براي ايجاد دبيرخانه دائمي اين اجلاس براي دو سال مورد پذيرش قرار گرفته است.
وي در ادامه اين نشست به پرسش هاي مديران شهرداري بغداد در نحوه برگزاري مجمع جهاني شهرهاي اسلامي پاسخ داد تا بتوانند از تجربيات شهر قزوين در برگزاري اين مجمع استفاده کنند.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط