دوشنبه ۱۳۹۳/۰۲/۱۵

نصرتي، شهردار قزوين خبر داد؛

آمادگي شهرداري قزوين براي برگزاري نشست تخصصي مجمع شهرداران آسيايي

شهرداري قزوين آمادگي برگزاري نشست تخصصي مجمع شهرداران آسيايي را دارد.

 

شهردار قزوين گفت: شهرداري آمادگي برگزاري نشست تخصصي مجمع شهرداران آسيايي را دارد.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ مسعود نصرتي در ديدار با دبير مجمع شهرداران آسيايي و مدير امور بين‌الملل شهرداري تهران افزود: قزوين آمادگي دارد اجلاس جهاني شهرهاي جاده ابريشم را در سال 2016 برگزار کند.
وي بيان کرد: 6 تفاهم‌نامه با دستگاههاي مختلف در خصوص مجمع جهاني شهرهاي اسلاممي منعقد و يا در حال انعقاد است.
در ادامه دبير مجمع شهرداران آسيايي گفت: دبيرخانه مجمع شهرداران آسيايي در سال 77 شکل گرفت و امسال در آذرماه چهارمين مجمع عمومي شهردارن آسيايي در چين برگزار خواهد شد.
وي افزود: يک هيات اجرايي وجود دارد که بين هر 2 اجلاس چند نشست برگزار مي‌کند که آخرين آن‌ها سال گذشته در غازيان تپ ترکيه بود و در سال جاري اين نشست در شهريورماه در تهران و قزوين برگزار خواهد شد.
خدادادي ادامه داد: 3 کميسيون ثابت در مجمع وجود دارد که در جلسات بحث‌هاي کارشناسي و تخصصي انجام مي‌شود و مقرر شده است که قبل از اجلاس اصلي در چين يک اجلاس در سپتامبر در قزوين و تهران برگزار شود.
مظفري، رئيس امور بين الملل شهرداري تهران نيز گفت: 3 کميسيون دائمي همکاري و هم انديشي در مجمع شهرداران آسيايي وجود دارد که نشست تخصصي 2 کميسيون در تهران و قزوين برگزار مي‌شود.
مظفري بيان کرد: در تهران با موضوع حمل و نقل عمومي به همراه کارگاه آموزشي برگزار مي‌شود و در قزوين نيز بستگي به علاقمندي شهر در خصوص موضوع و نوع ميزباني برگزار خواهد شد.
وي افزود: يک برنامه داريم در خصوص برگزاري اجلاس شهرداران D8   در تهران که شامل شهرداران کشورهاي در حال پيشرفت آسيايي مي‌باشد که در مردادماه برگزار خواهد شد و آمادگي اين وجود دارد که تعامل و همکاري بين مجمع جهاني شهرهاي اسلامي و اجلاس شهرداران D8  در اين اجلاس برگزار شود.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط