شنبه ۱۳۹۲/۱۰/۲۸

حجت الاسلام حسيني، نماينده مجلس:

ديدار با خانواده شهدا تکليف است

نماينده مردم قزوين در مجلس به همراه معاون هماهنگ کننده سپاه قزوين، مدير کل ارشاد و معاون وي و مدير کل بنياد شهيد استان، جمعي از اعضاي شوراي شهر و مديران شهري قزوين با خانواده شهيدان "علي و رمضان يارمحمدي" ديدار و گفتگو کردند.

 

نماينده مردم قزوين در مجلس به همراه معاون هماهنگ کننده سپاه قزوين، مدير کل ارشاد و معاون وي و مدير کل بنياد شهيد استان، جمعي از اعضاي شوراي شهر و مديران شهري قزوين با خانواده شهيدان "علي و رمضان يارمحمدي" ديدار و گفتگو کردند.
حجت الاسلام سيد مرتضي حسيني، نماينده مردم قزوين در مجلس در اين ديدار صميمي گفت: کار شهرداري قزوين در ديدار با خانواده شهدا خوب است، ولي بايد مسئولين ارشد شهرداري نيز در اين ديدارها به عنوان تکليف حاضر شوند چرا که اين ديدارها براي همه مسئولين حکم پند و اندرز را دارد.
وي با تاکيد بر اينکه ديدار مسئولين با خانواده شهدا نمي تواند منتي بر اين عزيزان باشد، تصريح کرد: اگر شهدا فداکاري نمي‌کردند الان ما مسئولين نبوديم و در همه حال محتاج دعاي خانواده شهدا هستيم.
نماينده سابق ولي فقيه در سپاه استان قزوين با اظهار اينکه انسان در همه حال بايد متنبه شود تا طغيان نکند، افزود: به برکت شهدا، جانبازان و ايثارگران است که مسئوليت در دستان ماست بنابراين ديدار با خانواده شهدا يک تکليف است.
حسيني با بيان اينکه بهتر است در اين ديدار مسئولين با خانواده شهدا به مشکلات احتمالي اين عزيزان رسيدگي شود، افزود: چرا که خانواده شهدا مشکلاتشان را علني مطرح نمي کنند و از طرفي هم در داخل مي سوزند، بنابراين پيگيري حل مشکلات اين عزيزان در اين ديدارها ضروري است.
خواهر شهيدان يارمحمدي:
حضور شهداي‌مان را لحظه لحظه در زندگي حس مي کنيم
خواهر شهيدان يارمحمدي نيز در اين ديدار با بيان اينکه هر خواهري دلخوشي اش برادرش است، اظهار کرد: خواهر کوچک مان دانشگاه کرمان قبول شد، خيلي برايش سخت و دلهره آور بود در سن 18 سالگي به شهري اين قدر دور برود که در خواب برادر شهيدش رمضان را مي بيند که رمضان به وي مي گويد تا من هستم تو نگران نباش و خواهرم قلبش محکم شد و به دانشگاه رفت و حتي چند نفر از دوستانش هم به واسطه و دلگرمي رفتن خواهرم براي ادامه تحصيل به دانشگاه کرمان رفتند و هميشه هم با خواهرم در شهر تردد مي کردند، چرا که آنها هم باور کرده بودن کسي از خواهرم مراقبت مي کند.
وي گفت: مشکلي براي فرزندم پيش آمده بود که خيلي دلواپس شده بودم و بعد از ديدن برادر شهيدم "علي" در خواب و دلداري دادن او، قلبم آرام گرفت.
اين خواهر شهيد در پايان اظهار کرد: ما حضور شهداي مان را لحظه لحظه در زندگي حس مي کنيم که آنان کنارمان هستند و معتقديم که شهدا زنده هستند.
شفيعي ها، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين:
خانواده شهدا چراغ بيدارباش جامعه است
محمد حسين شفيعي‌ها، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين که به همراه مهدي رمضاني معاونش در اين ديدار صميمي حضور داشت بيان کرد: وقتي سرگذشت و سرنوشت و احوالات شهدا را مطالعه مي کنيم و ياد احوالات و رفتار اين عزيزان در دوران جنگ مي افتيم به راحتي متوجه مي شويم آنان در دنياي الهي سير مي کردند که همه اينها از عنايات دفاع مقدس به ملت ايران است.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين افزود: هنر ما اين است که اين فضاها و يادهاي شهدا  را زنده نگه داريم .
شفيعي ها ادامه داد: ياد شهدا و خانواده آنان چراغ راهنماي ما به شمار مي روند که بايد آنها را روشن نگه داريم.
وي ادامه داد: پدر و مادران شهدا، همسرانشان و فرزندانشان چراغ ها بيدارباش ما هستند تا دچار غفلت  و دنيازدگي مبتلا نشويم و سرنوشت ما در مسير شهدا باشد.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان با اظهار اينکه خانواده شهدا با اهداي فرزندان خود براي انقلاب سرمايه گذاري کردند، تصريح کرد: اجر خانواده شهدا همانند شهدا خواهد بود و از شما والدين شهدا مي خواهيم ما را دعا کنيد تا در مسير شهدا باشيم و عاقبت بخير شويم.
نصيري، مدير کل بنياد شهيد استان قزوين:
دعا کنيد ما رهروان خوبي براي شهدا باشيم
نادر نصيري، مدير کل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان قزوين نيز گفت: کار اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين ،شهرداري و اداره کل ارشاد در ديدار با خانواده شهدا جاي تقدير دارد.
وي ادامه داد: معتقديم شهداي هشت سال دفاع مقدس با شهداي کربلا محشور خواهند شد و دعا کنيد ما رهروان خوبي براي شهدا باشيم.
فصيحي رامندي، عضو شوراي شهر:
از خانواده شهدا التماس دعا داريم
فرج اله فصيحي رامندي يکي از فرماندهان جنگ و عضو شوراي اسلامي شهر نيز گفت: امنيت و آرامش موجود در کشور به برکت خون شهداست .
وي با تاکيد بر اين که ما بايد براي مقام شهدا ارج قائل شويم و حفظ حرمت خون شهدا با احترام به راه انتخابي آنان و توجه به خانواده شهدا ميسر است و از خانواده شهدا التماس دعا داريم تا ما جامانده هاي از غافله شهدا به اين عزيزان ملحق شويم.
مهدي طاهرخاني، معاون هماهنگ کننده سپاه استان نيز گفت: ملاقات و ديدار با خانواده معظم شهدا موجب روحيه گرفت براي خدمت مي شود.
رمضانعلي يارمحمدي هفدهم آذر 1348در شهر تهران به دنيا آمد. پدرش فرهاد و مادرش زيور نام دارد. تا پايان دوره راهنمايي درس خواند. از سوي بسيج در جبهه حضور يافت. بيست و پنجم بهمن 1364در فاو عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسيد. مزار او در گلزار شهداي شهر قزوين قرار دارد. برادرش علي نيز به شهادت رسيده است.
علي يارمحمدي بيست و هشتم مرداد 1342در شهر تهران به دنيا آمد. پدرش فرهاد و مادرش زيور نام دارد. تا پايان دوره متوسطه در رشته عمران درس خواند و ديپلم گرفت. سال 1362 ازدواج کرد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور يافت. بيستم فروردين 1363 در دشت آزادگان بر اثر اصابت ترکش به پا،شهيد شد. مزار او در گلزار شهداي شهر قزوين قرار دارد. برادرش رمضانعلي نيز به شهادت رسيده است.
پايان پيام