سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۳۰

امینی رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین :

روند لایروبی رودخانه ها و کانال های سطح شهر قزوین ادامه دارد

امینی رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین از ادامه روند لایروبی رودخانه ها و کانال های سطح شهر قزوین خبر داد.

  به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین؛ مهدی امینی با اشاره به این موضوع که در فصل بهار و تابستان تمام کانال‌ها و رودخانه های سطح شهر لایروبی می‌شود، تشریح کرد: لایروبی رودخانه ها، کانال های اصلی و فرعی سطح شهر توسط عوامل اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین به همت اداره تنظیف این سازمان در حال انجام است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین عنوان کرد: در سال‌های اخیر لایروبی متداوم کانال‌های سطح شهر پیش از آغاز فصل سرما و بارندگی، سبب شده که میزان آبگرفتگی‌ها به شدت کاهش یابد.

امینی افزود: عملیات لایروبی به منظور دفع پساب ها ، جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع ، جلوگیری از بروز آب گرفتگی خیابان ها، معابر شهری و حفظ محیط زیست به ویژه در فصل بارش ها ضرورت دارد.

وی در پایان گفت: یکی از معضلات شهری که سازمان مدیریت پسماند شهرداری هنگام لایروبی‌ها با آن مواجه است زباله های شهری موجود در انهار ،  استخراج آن ها ، هدایت و تخلیه فاضلاب های واحد های تجاری و مسکونی است.

این مسئول تصریح کرد: ریختن زباله‌های شهری به ویژه ظروف یکبار مصرف در انهار و کانال ها علاوه بر این که بار هزینه بر دوش مجموعه مدیریت شهری می گذارد، موجب بروز مشکلات متعدد برای شهر و شهروندان نیز خواهد شد .

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین از شهروندان خواست ضمن رعایت موازین بهداشتی و جلوگیری از ریختن زباله در کانال ها و انهار و تخلیه فاضلاب ها، مجموعه مدیریت شهری را در حفظ و نگهداری شهر یاری کنند تا از بروز مشکلات جدی به ویژه در نیمه دوم سال به دلیل شروع بارش ها جلوگیری شود.

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط